Rok produkcji:2008 VIN: WMAA23ZZ68R004999 Numer taborowy: 2040(2020-) Rejestracja: NO 2080V (2020-) W ruchu: 2020- Data pierwszej rejestracji: 14.03.2008
Widok dziwny, jako że pozostała dziesiątka z roczników 2007-2008 stanowi obecnie istotne wzmocnienie taboru i nie wygląda na to, by miało się to prędko zmienić. Pozostaje pogodzić się z tym, że 2040 został pierwszym wycofanym pełnowymiarowym przedstawicielem tego modelu. Przed nim odszedł 603 w 2022 roku, ale to normalne, bo widocznie wszystkie te małe to technicznie był niewypał.
5 kwietnia 2025
Pierwsze zdjęcie Z-4. Z powodu niegroźneogo wypadku A830 z zawracającym samochodem na alei Piłsudskiego po godzinie 13 i zamknięcia przejazdu torowiskiem na dłuższą chwilę kursowanie linii 4 i 5 zostało zawieszone. Po pewnym czasie pojawiło się kilka Z-4 i chyba jedno Z-5, jak zawsze kosztem innych linii. Z 4 i 5 jest tak, że zatramwaje nie są za niezbędne, bo 113, 116, 117 i 126 z ich zastąpieniem sobie poradzą. Może będą miały ciężko, ale dowiozą wszystkich, gdzie trzeba. Nie jak w przypadku 1 i 2, które nie mają podobnych połączeń na swojej trasie. Nic by się nie stało, gdyby zatramwaje nie wyjechały, choć w tej sytuacji każde rozwiązanie będzie złe. Chwilę po tym, gdy zetki wyjechały, tramwaje ruszyły.
12 grudnia 2024 - 14:41, ul. Kościuszki
23 maja 2024 - Olsztyn, ul. Wawrzyczka.
28 grudnia 2022 - Olsztyn, ul. Krasickiego.
9 marca 2022 - 13:35, Olsztyn, ul. Jagiellońska.
20 kwietnia 2021 - Olsztyn, ul. Słoneczna.
27 lipca 2020 - Olsztyn, ul. Kłosowa.
27 czerwca 2020 - miejsce pracy kierowcy w #2040. Nic nadzwyczajnego. Tym żółtym otwiera się wszystkie drzwi, ale co ciekawe, nie działa to przy zamykaniu i trzeba to robić pojedynczo.