Rok produkcji: 2011 VIN: SUU241161BB009239 Numer taborowy: 147 (od 2019) Rejestracja: NO 6571U(od 2019) W ruchu: od 11.2019 Data pierwszej rejestracji: 26.01.2011
Wreszcie udało się złapać dwudrzwiowe 136, które powróciło w marcu. Nie jest to nowość, gdyż jest to widok znany z pierwszej połowy 2024 roku. Dwudrzwiowy 147-149 pojawia się na niej w rozkładzie roboczym szkolnym tylko na drugiej części dodatku. Na pierwszej jeździ na 135. Na 136 wykonuje niecałe dwa kółka, ostatni kurs kończąc na Galerii Warmińskiej.
20 maja 2025 - 16:44, ul. Śliwy
10 maja 2025 - 20:15, ul. Augustowska
10 maja 2025 - 20:02, ul. Augustowska
10 maja 2025 - 20:02, ul. Augustowska
Coś tu nie zadziałało, bo w tym miejscu wyświetlać się powinien sam Polmozbyt.
10 kwietnia 2025 - 6:49, ul. Trylińskiego
Do Parku Naukowo-Technologicznego 135 zagląda 6 razy.
Godziny odjazdów tych kursów: Miejski Urząd Pracy (wyjazd na linię): 5:58 Polmozbyt: 6:47, 7:47, 15:11, 16:11, 17:11
10 kwietnia 2025 - 6:46, ul. Trylińskiego
Od 11 marca zamknięty jest wjazd w ulicę Augustowską w stronę Polmozbytu. Linia 135 w kierunku Polmozbytu jeździ objazdem ulicami Wyszyńskiego - Piłsudskiego. W stronę Leśnej bez zmian. Objazd ma obowiązywać około 7 dni.
13 marca 2025 - 8:40, ul. Wyszyńskiego
Piękna sprawa, że doszły nowe tereny na zdjęcia na terenie miasta, w dodatku tak klimatyczne.
4 marca 2025 - 9:30, ul. Bohaterów Monte Cassino
Stan tej drogi widać na zdjęciu.
4 marca 2025 - 10:37, ul. Leśna
Spis wszystkich zmian wchodzących w życie od 1 marca 2025:
1. Uruchomienie linii 119 (Stary Dwór - Poprzeczna) (od 3 marca) 2. Uruchomienie linii 132 (Pieczewo - Indykpol) 3. Uruchomienie linii 135 (Polmozbyt - Leśna - Polmozbyt) 4. Wydłużenie wybranych kursów linii 105 do Klebarka Wielkiego 5. Zmiana trasy linii 101 i zastąpienie nią 116 6. Zmiana trasy linii 105 7. Zmiana trasy linii 121 8. Zmiana trasy linii 126 9. Likwidacja linii 116 i zastąpienie jej 101 10. Likwidacja linii dowozowych 201 i 203 11. Likwidacja linii 309 i zastąpienie jej 119 12. Skrócenie większości kursów 110 do zajezdni MPK 13. Zmniejszenie liczby kursów 105 w dni robocze oraz soboty 14. Zmniejszenie liczby kursów 205 w niedziele 15. Zmniejszenie liczby kursów 113 w soboty 16. Zmniejszenie liczby popołudniowych kursów linii tramwajowych w rozkładzie niedziele niehandlowe 17. Zmniejszenie liczby kursów linii 141 w dni robocze, brak wieczornego kursu, brak tej linii w weekendy.
Na zdjęciu widać największą zmianę, jaką jest całkowicie nowa linia 135. Jest to linia okrężna z krótkim zatrzymaniem w środku trasy, przed którym dochodzi do zmiany kierunku. Kursuje z Polmozbytu do ulicy Leśnej, skąd wraca na Polmozbyt.
1 marca 2025 - 15:16, ul. Augustowska
Nowa linia 135 obsadzona jest w większości taborem dwudrzwiowym. W większości, bo w dni robocze obsługuje ją aż sześć wozów, z których każdy wykonuje swoją część jej rozkładu. A tylu dwudrzwiowych w taborze nie ma, więc muszą jeździć na niej również standardowe wozy. Oznacza to koniec dwudrzwiowych na 105 (planowo), 106, 110, 129 i 145. Za to powróci krótkie wystąpienie jednego z nich na 136 w popołudniowym szczycie. Na 205 pozostają w soboty.
Trasa linii 135 przebiega ulicami: Polmozbyt - Piłsudskiego - Augustowska - Żołnierska - Kościuszki - Niepodległości - Szrajbera - Pieniężnego - 1 Maja - Partyzantów - Bohaterów Bitwy Warszawskiej 1920 - Bohaterów Monte Cassino - Leśna - Bohaterów Bitwy Warszawskiej 1920 - Plac Ofiar Katastrofy Smoleńskiej - Bohaterów Bitwy Warszawskiej 1920 - Partyzantów - 1 Maja - 11 Listopada - Plac Jedności Słowiańskiej - Pieniężnego - Szrajbera - Niepodległości - Kościuszki - Żołnierska - Augustowska - Piłsudskiego - (wybrane kursy: Rejewskiego - Trylińskiego - Rejewskiego - Piłsudskiego) - Polmozbyt
Jak widać, zastąpiła 116 na odcinku 1 Maja - Żołnierska. Zastąpiła też 110 na odcinku do Polmozbytu większością swoich kursów, która od teraz będzie kursować głównie do zajezdni z wyjątkiem godzin największego zainteresowania odcinkiem trasy do Polmozbytu.
Dzięki powstaniu linii 135 utworzone zostało 6 nowych przystanków na ulicach: - Augustowska: Miejski Urząd Pracy, Regionalne Centrum Bezpieczeństwa, Opolska - Bohaterów Monte Cassino: Kuronia, Leśna-Osiedle - Leśna: Leśna
Godziny odjazdów linii 135 z pętli Polmozbyt: Dni robocze: 6:17, 6:47T, 7:17, 7:47T, 8:17, 9:08-13:08 (co godzinę), 13:47-14:47 (co pół godziny), 15:11R, 15:47, 16:11R, 16:47, 17:11R, 18:08-20:08 (co godzinę)
T - kurs do Polmozbytu przez Park Naukowo-Technologiczny, R - kurs do Leśnej przez Park Naukowo-Technologiczny
Dwudrzwiowiec wyjechał na popłudniowy dodatek 309, gdy na dwie brygady dla niego wyjechały trzydrzwiowe. Błąd czy zamiar? W każdym razie ciekawostka. Solaris 147-149 nigdy nie miał zaplanowanego odwiedzenia Kortowa, ale nie jest to pierwszy raz, kiedy któryś z nich się tu pojawił. W marcu 2020 roku 149 wyjechał na 103, czyli jest to co najmniej drugi raz.
23 stycznia 2025 - 15:12, ul. Dybowskiego
Dwudrzwiowiec na 106.
21 stycznia 2025 - 16:10, ul. Bałtycka
Noworoczna nowość - dwudrzwiowiec na 106. Jeden z tych wozów wykonuje na 106 kółko, zaczynając z Cementowej i kończąc na Dworcu Głównym, skąd przejeżdża na Polmozbyt i rozpoczyna kurs do Kieźlin przez Park Naukowo-Technologiczny. Później jeździ na 110 do wieczora i zjeżdża o 21:32 z Jakubowa. Ta brygada istnieje już od września zeszłego roku, lecz dopiero teraz wyjeżdżać może na nią dwudrzwiowiec, który pojawia się na niej kosztem niemożliwości wyjazdu na środkową 110/9, obsługiwaną przez nie przez cały zeszły rok.
17 stycznia 2025 - 14:58, ul. Lubelska
30 grudnia 2024 - 11:35, ul. Głowackiego
27 grudnia 2024 -
8:34, ul. Kołobrzeska
16 września 2022 - Olsztyn, ul. Zientary-Malewskiej.
26 marca 2022 - Olsztyn, ul. Krasickiego.
27 stycznia 2022 - 10:26, Olsztyn, skrzyżowanie ulic Wilczyńskiego, Gębika i Żurawskiego.
27 stycznia 2022 - 10:25, Olsztyn, ul. Żurawskiego. Wreszcie na Z13 wyjechał porządny wóz, a nie te 9-metrowe graty🙂. Jeśli niczego nie przeoczyłem, dziś jest pierwszy raz, kiedy na Z13 wyjechał dwudrzwiowy Solaris.
5 sierpnia 2021 - Olsztyn, ul. Krasickiego.
23 grudnia 2020 - Olsztyn, ul. Witosa.
1 czerwca 2020 - Olsztyn, ul. Tracka.
12 marca 2020 - 8:23, Olsztyn, pętla Pieczewo. Dziwne rzeczy się dzieją. Dwudrzwiowy autobus wyjechał na linię z wymogiem trzech drzwi. Czyżby jakieś nowe ustalenia? Jeśli tak, to dlaczego nie zostały odnotowane na przydziale brygad? Chyba jednak był to jednorazowy przypadek, a ZDZiT już liczy zyski😀. Przy okazji kolejny debiut linii 4 lata po jej powstaniu.
15 lutego 2020 - 14:02, Olsztyn, ul. Wyszyńskiego. Teraz to miejsce wygląda całkowicie inaczej...
*opis na stan: styczeń 2022*
15 lutego 2020 - Olsztyn, al. Piłsudskiego. Na wyświetlaczu widać zmianę, którą niedawno wprowadzono, czyli skrócenie wyrazu osiedle do os. w nazwach przystanków i pętli. Nasuwa się jedno pytanie - dlaczego, skoro poprzednie rozwinięte nazwy działały i były łatwiejsze w rozczytaniu i odróżnieniu z daleka? /styczeń 2022: Zmiana obowiązywała tylko przez 3 lub 4 dni.
20 stycznia 2020 - 11:06, Olsztyn, ul. Witosa.
5 grudnia 2019 - Wnętrze Solarisa.
11 listopada 2019 - Olsztyn, ul. Borkowskiego. Ta pętla mogłaby zostać rozbudowana tak, żeby mieściły się na niej 3 normalne autobusy i żeby mogły one zawracać tu bez cofania. Rozbudowa pętli pozwoliłaby na dodanie szczytowych dodatków linii 105, co jest potrzebne, patrząc na jej zapełnienie w godzinach szczytu.