Mercedes-Benz O530 C2 E-Citaro (990)
Producent: Mercedes-Benz
Podwozie: Mercedes-Benz 628 03 O530
Nadwozie: Mercedes-Benz Future Bus
Silnik: ZF AVN 130
Baterie: 243 kWh
Układ drzwi: 2-2-2
Wysokość: 3400mm
Szerokość: 2550mm
Długość: 12135mm
Rok produkcji: 2018
VIN: WEB62863113135821
Numer taborowy: 990(2020-2020)
Rejestracja: WPR 5077N(2019-)
Testowany:27.10.2020-15.11.2020
Data pierwszej rejestracji: 11.10.2018
Ciekawostki:
-Testowiec był zapowiedziany, że przyjedzie do Olsztyna 04.09.2020, ale z powodu awarii przyjazd został odwołany.
29 października 2020 - 16:33, Olsztyn, pętla Cementowa. Długo to minęło od ostatniego testera na olsztyńskich drogach. Zapowiadany na początku września Mercedes wreszcie przybył!
Pierwszego dnia wyjechał na dodatek 106 łączony ze 110. Otrzymał numer taborowy #990.
Pierwsze wrażenia mam pozytywne. Po przejechaniu się niecałego kółka mogę stwierdzić, że jest to zupełnie inna liga niż Solarisy IV generacji oraz jest lepszy niż Lion`s-y z Irexu, przynajmniej na pierwszy rzut oka.
Wiadomo, że jak to elektryk bardzo płynnie jeździ. Warto wyróżnić jego bardzo miękkie zawieszenie, podobne lub nieco lepsze niż w Solarisach 142-146. Byłoby miło zobaczyć takie wozy na stałe, z uwzględnieniem jakości wykonania takiej, jaką prezentuje ten stworzony do testów egzemplarz, a nie przeciętny robiony masowo wyrób dla niezbyt bogatego państwowego przewoźnika. Choć przez jego dość wygórowaną cenę nie ma żadnych wątpliwości, że obecne testy to najprawdopodobniej będzie ostatni raz, kiedy zawita do naszego tonącego w długach miasta🙂.