Rok produkcji: 2018 VIN: WEB62863113135821 Numer taborowy: 990(2020-2020) Rejestracja: WPR 5077N(2019-) Testowany:27.10.2020-15.11.2020 Data pierwszej rejestracji: 11.10.2018
Ciekawostki:
-Testowiec był zapowiedziany, że przyjedzie do Olsztyna 04.09.2020, ale z powodu awarii przyjazd został odwołany.
15 listopada 2020 - 13:14, Olsztyn, ul. Śliwy. Dziś jest ostatni dzień tego świetnego pojazdu na olsztyńskich ulicach. Naprawdę przyjemnie się nim jeździło. Szkoda tylko, że przyjechał w mało fotograficznym sezonie, a nie planowo we wrześniu, bo doczekałby się wtedy większej ilości zdjęć z linii.
11 listopada 2020 - 12:43, Olsztyn, pętla Stary Dwór.
11 listopada 2020 - miejsce pracy kierowcy w #990
11 listopada 2020 - miejsce pracy kierowcy w #990. Podobno z powodu jakichś problemów zamontowano nasz sterownik.
11 listopada 2020 - wnętrze #990
11 listopada 2020 - wnętrze #990
11 listopada 2020 - wnętrze #990
11 listopada 2020 - wnętrze #990
11 listopada 2020 - wnętrze #990
11 listopada 2020 - 12:02, Olsztyn, ul. Lubelska.
8 listopada 2020 - Olsztyn, ul. Słoneczna. Testowe eCitaro kieruje się w stronę dworca głównego.
3 listopada 2020 - Olsztyn, pętla Jakubowo.
3 listopada 2020 - Olsztyn, pętla Dajtki.
3 listopada 2020 - 16:53, Olsztyn, przystanek Rolna.
1 listopada 2020 - 16:16, Olsztyn, ul. Pstrowskiego.
31 października 2020 - Olsztyn, ul. Jagiellońska.
31 października 2020 - Bartąg, pętla ''Bartąska-Rondo''.
31 października 2020 - Olsztyn, ul. Jagiellońska.
30 października 2020 - Olsztyn, al. Piłsudskiego. Testowany elektryk opuszcza centrum miasta jako linia 106. W tle nowy ratusz z 1915 roku.
29 października 2020 - Olsztyn, pętla Jakubowo.
29 października 2020 - Wnętrze Mercedesa.
29 października 2020 - Wnętrze Mercedesa.
29 października 2020 - Olsztyn, pętla Polmozbyt.
29 października 2020 - Olsztyn, pętla Polmozbyt.
29 października 2020 - 16:33, Olsztyn, pętla Cementowa. Długo to minęło od ostatniego testera na olsztyńskich drogach. Zapowiadany na początku września Mercedes wreszcie przybył!
Pierwszego dnia wyjechał na dodatek 106 łączony ze 110. Otrzymał numer taborowy #990.
Pierwsze wrażenia mam pozytywne. Po przejechaniu się niecałego kółka mogę stwierdzić, że jest to zupełnie inna liga niż Solarisy IV generacji oraz jest lepszy niż Lion`s-y z Irexu, przynajmniej na pierwszy rzut oka.
Wiadomo, że jak to elektryk bardzo płynnie jeździ. Warto wyróżnić jego bardzo miękkie zawieszenie, podobne lub nieco lepsze niż w Solarisach 142-146. Byłoby miło zobaczyć takie wozy na stałe, z uwzględnieniem jakości wykonania takiej, jaką prezentuje ten stworzony do testów egzemplarz, a nie przeciętny robiony masowo wyrób dla niezbyt bogatego państwowego przewoźnika. Choć przez jego dość wygórowaną cenę nie ma żadnych wątpliwości, że obecne testy to najprawdopodobniej będzie ostatni raz, kiedy zawita do naszego tonącego w długach miasta🙂.