Rok produkcji: 2001
VIN: WMAA21ZZZ1B021175
Numer taborowy: 960(2012-2021)
Rejestracja: NO 1028H(2012-2021)
W ruchu: 04.2012-08.02.2021
Data pierwszej rejestracji: 10.05.2001
17 sierpnia 2020 - 12:06, Olsztyn, ul. Borkowskiego. Najmocniejszy olsztyński 12-metrowy MAN długo się nie najeździł, bo na przedostatnim kursie pierwszej zmiany zepsuły się drugie drzwi. Na podmianę na osiedlowej pętli wysłany został 948. Ciekawy jest widok dwóch pełnowymiarowych autobusów manewrujących na ciasnej osiedlowej uliczce.
20 czerwca 2020 - miejsce pracy kierowcy w #960. Tytułowy egzemplarz oraz poległy 961 oferują 2 systemy otwierania drzwi. Jest to praktyczne i wygodne rozwiązanie, którego brakuje w innych poniemieckich MAN-ach w taborze MPK.
Pierwszy system to otwieranie obu par drzwi przyciskami, drugi to klasyczny niemiecki system, czyli pierwsze drzwi otwierane z przycisku, a drugie automatyczne, otwierane przez pasażera. Co ważne, nie można używać tych systemów jednocześnie, czyli np. mając aktywne przyzwolenie na drugie drzwi, nie można otworzyć ich z przycisku.
Żeby aktywować pierwszy system trzeba wcisnąć przełącznik wyłączenia otwierania drugich drzwi ciepłym guzikiem przez pasażerów z zewnątrz, znajdujący się w drugim rzędzie od góry, tym przy pierwszym biegu, jako drugi przełącznik od prawej. Wtedy można ręcznie otwierać obie pary drzwi, ale nie można używać przyzwolenia. Żeby móc go użyć, trzeba aktywować drugi system, odklikując wyżej wspomniany przełącznik. Przy drugim systemie nie można otworzyć drugich drzwi z przycisku i muszą to zrobić pasażerowie. Ach, ta niemiecka myśl technologiczna🙂.