30 czerwca 2020 - 15:11, Olsztyn, ul. 1 maja. Dotarłem tutaj, gdy zdarzenie było już w miarę ogarnięte, plamy po wyciekach oleju zasypane, a samochody biorące udział w kolizji zastawione dwoma radiowozami z obu stron.
Początkowo autobusy kierowane były na objazdy, ale szybko wróciły na swoje trasy, gdy okazało się, że jest możliwość przejazdu. Na miejscu był również nadzór ruchu. Autobusy jadące tą ulicą nabrały opóźnienia, bo oprócz korka dłuższego niż normalnie zatrzymano ruch na kilka minut, żeby móc załadować busa na lawetę.
28 czerwca 2020 - 7:45, Olsztyn, al. Piłsudskiego.
27 czerwca 2020 - miejsce pracy kierowcy w #2040. Nic nadzwyczajnego. Tym żółtym otwiera się wszystkie drzwi, ale co ciekawe, nie działa to przy zamykaniu i trzeba to robić pojedynczo.
27 czerwca 2020 - wnętrze #2040
27 czerwca 2020 - wnętrze #2040
27 czerwca 2020 - wnętrze #2040
26 czerwca 2020 - 18:39, Olsztyn, pętla Pieczewo.
26 czerwca 2020 - 15:13, Olsztyn, ul. Tracka.
26 czerwca 2020 - 14:44, Olsztyn, ul. Tracka.
25 czerwca 2020 - 19:57, Olsztyn, ul. Krasickiego.
25 czerwca 2020 - 15:27, Gmina Stawiguda, ul. Bartąska.
23 czerwca 2020 - 17:15, Olsztyn, ul. Krasickiego.
23 czerwca 2020 - 15:14, Olsztyn, ul. Tracka.
23 czerwca 2020 - 15:02, Olsztyn, ul. Tracka.
23 czerwca 2020 - 14:34, Olsztyn, ul. Marii Zientary-Malewskiej.
23 czerwca 2020 - 14:21, Olsztyn, ul. Marii Zientary-Malewskiej.
22 czerwca 2020 - 16:13, Olsztyn, ul. Krasickiego.
22 czerwca 2020 - 14:05, Olsztyn, pętla Cementowa.
22 czerwca 2020 - 13:49, Olsztyn, ul. Cementowa.
22 czerwca 2020 - 13:49, Olsztyn, ul. Cementowa.
22 czerwca 2020 - sterowniki w #1048
22 czerwca 2020 - ciekawa instrukcja użycia przyklęku w #1048
22 czerwca 2020 - miejsce pracy kierowcy w #1048. Drugie, trzecie i czwarte drzwi otwiera się naraz drugim przyciskiem.
22 czerwca 2020 - wnętrze #1048
22 czerwca 2020 - wnętrze #1048
22 czerwca 2020 - wnętrze #1048
22 czerwca 2020 - wnętrze #1048
22 czerwca 2020 - wnętrze #1048
22 czerwca 2020 - 5:44, Olsztyn, pętla Indykpol. Zdjęcie wykonane równo rok temu, a już jest nie do powtórzenia z dwóch powodów.
Pierwszym z nich jest brak przegubów na 116. Taborowy przewrót na 116, tak jak na kilku innych liniach, pojawił się po wprowadzeniu w marcu 2020 debilnych limitów pasażerów ograniczających pojemność pojazdów komunikacji miejskiej tylko do połowy liczby miejsc siedzących. 116 obsadzona była wtedy w większości przegubami i taki stan trwał do wakacji.
Na zdjęciu 2025 jest w trakcie wykonywania jednego z dwóch kursów 116 zajeżdżających do Indykpolu. Na dzień dzisiejszy kursy te startują o godzinie 5:09 i 7:04 z Osiedla Mazurskiego.
Drugim powodem, przez który zdjęcie jest już nie do powtórzenia, jest w momencie wykonania fotografii odbywająca dłuższą przerwę, stojąca obok Solarisa Scania 1048, która niestety wycofana została 10 marca 2021. Szkoda tego wozu, bo był bardzo przyjemny i wygodny, lecz nie ma co się oszukiwać - nie pasowała już do komunikacji miejskiej. Duże koszty serwisu i eksploatacji, brak mocy, brak możliwości zamontowania biletomatu bez kombinowania oraz lekkie zmęczenie życiem z racji wieku przyczyniły się do tak szybkiego wycofania tego autobusu.
Jako ciekawostkę dodam, że to nie właściciel siedzi za kółkiem w Scanii, bo znajduje się on w 2025, a Scanią tego dnia jeździł inny kierowca, który chciał wypróbować ten wóz przed jego wycofaniem🙂.