Pierwszy raz małym. Muszę przyznać, że jeździ lepiej, niż się spodziewałem. Szczególnie obawiałem się hamulców, którymi o dziwo można wyhamować delikatnie, co w wozach tej długości nie jest pewne. W porównaniu do sześćsetek jest stabilniejszy. Dodatkowy metr długości i standardowa szerokość robią swoje. Dzięki krótszej długości komfortowo zawraca się na Borkowskiego. Ma cudownie miękkie zawieszenie, które rewelacyjnie radzi sobie na naszych dziurach. Niestety autobusy te nie należą do dynamicznych. Skrzynia biegów świetnie i płynnie zmienia biegi, lecz przeciąga je z braku mocy, co akurat moim zdaniem jest tylko zaletą w ich przypadku. Siły one nie mają i pod górkę potrafią zwalniać. Ciągną biegi, wyją, ale efektu z tego nie ma. Jednak na tak spokojnej linii można im tę powolność wybaczyć, bo nadrabiają płynnością jazdy. Na 105 zdecydowanie częściej mógłbym nimi jeździć. Są to dobre wozy i da się je lubić.
7 maja 2025 - 5:02, Szczęsne
Niesamowicie wyregulowana skrzynia biegów. Pod górki ma moc przyspieszyć, z górki sam zwalnia, biegów za wcześnie nie wrzuca. Jazda nim to byłaby sama przyjemność, gdyby nie wyczuwalne szarpnięcia przy redukcji z niektórych biegów i niezwykle nieprzyjemne walnięcie przy ruszaniu, które trudno nauczyć się kontrolować. A potem ludzie myślą, że to wina kierowcy, mimo starań, by ten efekt zminimalizować.
4 maja 2025, 20:04, pętla Cementowa
4 maja 2025 - 8:32, ul. Leonharda
4 maja 2025 - 8:30, ul. Leonharda
Wziąć taki wóz na pięć drugozmianowych kółek do Barczewa to sama przyjemność. Mimo że nad Solarisami ma się lepszą kontrolę na drodze, to wolę jechać Scanią. Dobrze zmieniają biegi w terenie i czuć klimat, gdy jedzie się przez lasy takim wozem wiosennym wieczorem.
2 maja 2025 - 15:22
Pierwszy dzień kursowania 307 w 2025 roku. Z istotnych zmian oprócz wznowienia tej linii w weekendy i święta zmienił się także rozkład linii 107 w niedziele oraz 113 w soboty. 107 w niedziele jeździ co pół godziny od około godziny 12, a na 113 powróciła sobotnia częstotliwość 40-15-20-30.