12 marca 2022 - 10:58, Olsztyn, ul. Dworcowa. W nocy z 8 na 9 marca zmieniona została organizacja ruchu na Placu Inwalidów Wojennych. W związku z tym przystanek Plac Inwalidów Wojennych na ulicy Dworcowej powrócił do stałej lokalizacji.
9 marca 2022 - 14:44, Olsztyn, ul. Wawrzyczka. 1 marca przystanek "Tor motocrossowy (Zakład Gospodarowania Odpadami Komunalnymi)" zmienił nazwę na "Zakład Gospodarki Odpadami Komunalnymi". Jak widać, w przypadku, gdy tak długi kierunek nie zmieści się na wyświetlacz razem z dopiskiem "trasa zmieniona", jest on zapisany skrótem "ZGOK".
5 marca 2022 - 10:37, Olsztyn, al. Wojska Polskiego. 1 marca zlikwidowane zostały przystanki "Las Miejski".
3 marca 2022 - 11:24, Olsztyn, ul. Słoneczna. Ostatnio, gdy pisałem o powrocie kortowskich linii do stanu sprzed 7 lutego, przez niedopatrzenie napisałem nieprawdę, bo 18 lutego zmienił się rozkład linii nr 103 i 130. Od tego czasu jeżdżą one co 20 minut przez większość dnia.
21 lutego 2022 - 15:49, Olsztyn, al. Warszawska. Dziś, po 2 tygodniach od zawieszenia od 7 lutego, powróciły linie nr 303, 305 oraz 309, w tak samo ograniczonym zakresie, jak przed zawieszeniem. Ale rozkład linii nr 103 i 130 się zmienił. Od teraz przez większość dnia jeżdżą co 20 minut. Linie nr 3 oraz 302 wciąż są zawieszone.
5 lutego 2022 - 10:51, Olsztyn, ul. Partyzantów. 1 lutego, po nieco ponad 2 latach kursowania do Reymonta, linie 108 i 112 wróciły na dworzec.
4 lutego 2022 - 9:54, Olsztyn, ul. Dybowskiego. 7 lutego zajdą kolejne zmiany w funkcjonowaniu kortowskich linii.
Zawieszone zostaną linie nr 303, 305 oraz 309, a rozkład linii nr 103 i 130 "Dni robocze (od poniedziałku do piątku)" stanie się podobny do rozkładu "Dni robocze wolne od nauki szkolnej".
Teoretyczny termin końca tego ograniczenia, które jest już trzecim nałożonym na kortowskie linie w obecnym roku studenckim, planowany jest na 18 lutego, ale jak to wyjdzie, zobaczymy.
30 stycznia 2022 - 12:57, Olsztyn, ul. Poprzeczna. Dziś, 30 stycznia, jest przedostatni dzień kursowania linii 108 i 112 do przystanku Reymonta, ponieważ już we wtorek, 1 lutego, linie te każdym kursem będą jeździły do przystanku Dworzec Główny. Zdjęcie na tej ulicy zrobiłem nieprzypadkowo, ponieważ wraz z wydłużeniem ich do dworca znikną one z ulicy Poprzecznej, Cichej, Marii Zientary-Malewskiej i Reymonta. Przyznam, że warunki do pracy niezbyt przyjemne🙂.
26 stycznia 2022 A to jest nowość - na monitorze z informacją pasażerską wyświetla się numer służbowy kierowcy i numer pojazdu. Moherom będzie łatwiej składać skargi na kierowców😄.
23 stycznia 2022 - 8:50, Olsztyn, ul. Krasickiego. 18 stycznia w związku z zamknięciem odcinka ulicy Krasickiego od ulicy Murzynowskiego do Synów Pułku przystanek Synów Pułku został przesunięty w to miejsce.
16 stycznia 2022 -
12:04, Olsztyn, ul. Mochnackiego. Nieśpiesznie się do tego zbierałem, ale wreszcie udało się zrobić odpowiednie zdjęcie. Od 1 stycznia 2022 para przystanków "Perkoza" stała się przystankami na żądanie. Jest to ostatnia opisana przeze mnie zmiana ze wszystkich noworocznych.
Lista zmian: Pozytywne: 1. Uruchomienie wydłużonych kursów linii nr 128 do przystanku "Tor Motocrossowy". 2. Utworzenie nowej pary przystanków na żądanie o nazwie „Różnowo Przejście” dla linii 108 i 112 pomiędzy przystankami „Różnowo Stare” a „Różnowo Kolonia”. 3. Zrobienie przystanków "Perkoza" przystankami na żądanie. Negatywne: 4. Skrócenie ostatnich kursów w dni robocze oraz wszystkich w soboty linii 129 do Gryźlin. 5. Duże ograniczenie kursowania linii nr 105 w weekendy. 6. Zawieszenie linii nr 3 i uruchomienie linii Z-3. 7. Zawieszenie linii nr 302. 8. Ograniczenie linii nr 303 i 309.
10 stycznia 2022 - 14:45, Olsztyn, ul. Słoneczna. Początkowo rozczarowałem się, że pierwszy sfotografowany kurs linii nr 303 w roku 2022 obsłuży Solaris IV generacji, ale szybko uległo to zmianie. Takiej awarii wyświetlacza jeszcze nigdy nie udało mi się sfotografować😊. Jest to już drugi przypadek tej awarii, jaki zaobserwowałem w Solarisie IV generacji i co ciekawe, oba były z tej serii. Linia 303 również została dotknięcia noworocznymi zmianami. Dotychczas miała 13 kursów (7 rano, 6 po południu), a obecnie pozostały jej 4...
Godziny odjazdów kursów tej linii: - Witosa: 6:27, 7:12 - Stary Dwór: 14:44, 14:59
10 stycznia 2022 - 14:41, Olsztyn, ul. Słoneczna. 1 stycznia wprowadzone zostały ograniczenia kortowskich linii, ale dopiero dziś można je zobaczyć, ponieważ dziś jest pierwszy dzień w tym roku, w którym obowiązuje rozkład roboczy szkolny.
Zmiany dotyczące linii studenckich: - całkowite zawieszenie linii nr 3 oraz 302; - poważne ograniczenie linii 303 i 309; - uruchomienie linii nr Z-3 w godzinach szczytu;
Ograniczenie linii nr 309 polega na zmniejszeniu częstotliwości kursowania z 15-minutowej do 30-minutowej oraz skróceniu godzin jej kursowania. Dotychczas kursowała ona do około godziny 20-21, a teraz ostatnie kursy kończą się około godziny 17😕.
8 stycznia 2022 - 13:08, Olsztyn, al. Warszawska. Docieramy do najpoważniejszej zmiany na gorsze w olsztyńskiej komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2022. Nie mnie jest rozpatrywać, kto jest winny tej zmiany, natomiast skupię się na efekcie. To, co stało się z linią 129 od nowego roku, to jest porażka. O ile w dni robocze, gdy tylko ostatni kurs jest skrócony do Gryźlin, zmiany nie są aż tak odczuwalne, o tyle w soboty wszystkie kursy są skrócone do Gryźlin, a to całkowicie odcina Olsztynek od Olsztyna w weekend. Teraz w zasadzie pasażerowie podróżujący na trasie Olsztyn - Olsztynek mają powody, żeby rozważyć, czy warto dalej jest korzystać z karty miejskiej, skoro chcąc dostać się do Olsztyna/Olsztynka w weekend, muszą korzystać z usług prywatnego przewoźnika. Niedobrze to wygląda i widać, że to tylko kwestia czasu, aż linia ta zostanie zlikwidowana i powstanie linia S6. Szkoda, bo to połączenie, gdy jest obsługiwane przez ZDZiT, jest znacznym ułatwieniem dla pasażerów, którzy mogą dojechać do Olszyna i poruszać się po nim na jednym bilecie miesięcznym, ewentualnie czasowym. Można by było dołożyć kursów tej rzadko jeżdżącej linii, które już teraz cieszą się sporym zainteresowaniem, co byłoby dobrym krokiem w stronę przekonywania ludzi do korzystania z komunikacji miejskiej, ale widać, jak w naszych warunkach taka okazja jest marnowana, mimo że mieszkańcy pragną wygodnego połączenia.
7 stycznia 2022 - 14:01, Olsztyn, ul. Mazowieckiego. Kolejną z negatywnych zmian w olsztyńskiej komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2022 jest zawieszenie linii nr 3 i uruchomienie linii nr Z-3 w bardzo ograniczonym zakresie kursowania. Moim zdaniem to jest dobry ruch, bo wożenie dużym tramwajem głównie powietrza do miejsca, w którym wysiadłszy, jest się tak naprawdę pośrodku niczego, jest bez sensu. Ale rozwinięcie tematu sensowności istnienia trójki w takiej postaci to nie na tę okazję.
W rozkładzie roboczym nieszkolnym: Uniwersytet-Prawocheńskiego: 5:49, 6:19, 6:49, 7:20, 7:50, 14:20, 14:50, 15:20, 15:50, 16:20 Dworzec Główny (bez zmian względem rozkładu roboczego szkolnego): 5:17, 5:47, 6:21, 6:51, 7:21, 13:51, 14:21, 14:51, 15:21, 15:51
7 stycznia 2022 - 14:33, Olsztyn, ul. Popiełuszki.
Podsumowanie roku 2021 - część 3/3 Ważne zmiany w komunikacji miejskiej niezwiązane z rozbudową linii tramwajowych:
1) Data: 1 stycznia Zmiany: a) Związane z Kortowem: - zawieszenie kursowania linii nr 302, 303, 305, 309; - ograniczenie kursowania linii nr 103 i 130; - zawieszenie do odwołania kursów do Brzezin linii nr 103; b) Pozostałe: - wprowadzenie kursów skróconych linii nr 205 do Witosa; - likwidacja linii nr 104; - ograniczenie kursowania linii nr 201 i 203; Zdjęty został 1 autobus i linie te otrzymały stały 15-minutowy takt kursowania.
2) Data: 1 maja Zmiany: - wprowadzenie 15-minutowej częstotliwości kursowania w godzinach szczytu na linii nr 103 i 130; - nadzwyczaj wczesne uruchomienie linii nr 307 w majowe weekendy;
3) Data: 10 maja Zmiana: - aktywowanie ciepłych guzików oraz wznowienie funkcjonowania przystanków na żądanie;
4) Data: 1 czerwca Zmiany: - ograniczenie taktów kursowania większości linii autobusowych w dni robocze od około godziny 17-18, tak jak wygląda
to w tych godzinach w rozkładzie sobotnim i niedzielnym; - zdjęcie dwudrzwiowych autobusów z linii nr 116; - stworzenie kursów skróconych linii nr 127 do przystanku Pstrowskiego-Sikorskiego;
5) Data: 1 września Zmiany: - utworzenie nowego odcinka trasy dla linii nr 201 i 203; - likwidacja kursów skróconych linii nr 127 do przystanku Pstrowskiego-Sikorskiego i utworzenie dodatkowych kursów linii nr 101 w zamian; - uruchomienie dodatkowych kursów na Cementową w weekendy na linii nr 128; - utworzenie nowego przystanku na żądanie - Dorotowo-Kepijko - po wyjeździe z Dorotowa w stronę Stawigudy;
6) Data: 6 września Zmiana: - zmiana trasy linii nr 129 w Olsztynku;
7) Data: 1 października Zmiany: - wznowienie funkcjonowania linii nr 3, 302, 303, 305, 309; - podwyższenie częstotliwości kursowania linii nr 103 i 130; - niewznowienie kursowania linii nr 103 do Brzezin; - zawieszenie linii nr Z-3; - przypisanie 9-metrowych MAN-ów do linii nr Z13 i zdjęcie ich z linii 201 i 203;
8) Data: 26 października Zmiana: - zawieszenie przystanku Plac Pułaskiego w stronę ul. Partyzantów dla linii nr 101 i 109 oraz utworzenie przystanku tymczasowego dla linii nr 109;
9) Data: 25 listopada Zmiana: - wznowienie funkcjonowania przystanku Plac Pułaskiego w stronę ul. Partyzantów dla linii nr 101 i 109 oraz zlikwidowanie przystanku tymczasowego dla linii nr 109;
10) Data: 1 grudnia Zmiana: - poprawienie godzin odjazdów dodatkowych porannych kursów linii nr 101 z przystanku Redykajny;
Zapewne nie wszystkie zmiany są tu opisane, bo nie wszystkie ogłoszenia są obecne na stronie ZDZiT-u.
6 stycznia 2022 - 13:27, Olsztyn, ul. Pstrowskiego. Zmian w olsztyńskiej komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2022 jest 8, z czego 3 są pozytywne a 5 negatywnych. Jedną z tych negatywnych (negatywnych nie znaczy, że w każdym przypadku niesłusznych) jest mocne ograniczenie kursowania linii nr 105 w weekendy. Czy ta zmiana jest krokiem wstecz, czy odpowiednim rozwiązaniem problemu pozostawiam do oceny Wam.
4 stycznia 2022 - 12:15, Olsztyn, ul. Jagiellońska. W kolejności zależącej od istotności drugą z pozytywnych zmian od 1 stycznia 2022 jest utworzenie nowej pary przystanków na żądanie o nazwie „Różnowo Przejście” dla linii 108 i 112 pomiędzy przystankami „Różnowo Stare” a „Różnowo Kolonia”.
3 stycznia 2022 - 13:32, Olsztyn, ul. Lubelska. Największą z trzech postępowych zmian (tylko trzech, bo pozostałe to cięcia kosztów😌) w olsztyńskiej komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2022 jest wydłużenie kilku kursów linii nr 128 do przystanku Tor Motocrossowy. Ale to dziś, 3 stycznia, jest pierwszy dzień funkcjonowania wydłużonych kursów, ponieważ nie występują one w rozkładzie niedzielnym. Trochę nietypowe jest to, że autobusy nie kończą kursu na pierwszym przystanku Tor Motocrossowy i zawracanie na rondzie odbywa się na kursie, który kończy się dopiero na przystanku w stronę miasta. W przypadku tych kursów zastosowane zostało chyba dotąd niewystępujące jeszcze rozwiązanie stworzenia fikcyjnego dodatkowego przystanku o nazwie "Tor Motocrossowy (ZGOK)", który widnieje w rozkładach i w systemie, mimo że to jest ten sam przystanek Tor Motocrossowy, z którego korzysta linia nr 304. Co ciekawe, w autobusach MPK z wyświetlaczami, które pozwalają na wyświetlanie przesuwającego się kierunku, skrót ZGOK został niepotrzebnie rozwinięty i prezentuje się jako Zakład Gospodarki Odpadami Komunalnymi.
Godziny odjazdów wydłużonych kursów:
Brzeziny: - dni robocze (8 kursów): 5:01, 5:41, 6:01, 12:55, 13:40, 14:40, 21:03, 21:33 - dni robocze wolne od nauki szkolnej (8 kursów): 5:01, 5:41, 6:01, 12:57, 13:42, 14:42, 21:03, 21:33 - soboty (3 kursy): 5:01, 5:41, 13:42
Tor Motocrossowy: - dni robocze (8 kursów): 5:38, 6:28, 6:43, 13:55, 14:25, 15:25, 22:05, 22:35 - dni robocze wolne od nauki szkolnej (8 kursów): 5:38, 6:28, 6:43, 13:56, 14:26, 15:26, 22:05, 22:35 - soboty (3 kursy): 5:38, 6:18, 14:28
31 grudnia 2021 - 12:00, Olsztyn, al. Schumana.
Podsumowanie roku 2021 - część 2/3 Zmiany w taborze MPK w roku 2021:
Styczeń: Wycofane: - Wprowadzone do ruchu: - 23 stycznia: Solaris Urbino 12 III #158 - 26 stycznia: Solaris Urbino 12 III #159
Luty: Wycofane: - 11 lutego: MAN NL313 #960 - 24 lutego: MAN NM223.2 #602 Wprowadzone do ruchu: - 14 lutego: Solaris Urbino 12 III #160
Marzec: Wycofane: - 10 marca: Scania CN94UA #1048 - 30 marca: MAN NG313 #1108 Wprowadzone do ruchu: -
Kwiecień: Wycofane: - 6 kwietnia lub wcześniej: MAN NM223.2 #604 - 16 kwietnia: MAN NG263 #1118 - 19 kwietnia: MAN NL263 #945 - 20 kwietnia: MAN NL263 #943 Wprowadzone do ruchu: - 30 kwietnia: Solaris Urbino 12 III #161, Solaris Urbino 12 III #163, Solaris Urbino 12 III #164
Maj: Wycofane: - 20 maja: MAN NL263 #946 Wprowadzone do ruchu: - 11 maja: Solaris Urbino 12 III #162
Listopad: Wycofane: - 18 listopada: MAN NG263 #1114 Wprowadzone do ruchu: -
Grudzień: Wycofane: - Wprowadzone do ruchu: - 4 grudnia lub wcześniej: Durmazlar Panorama DRP5H05 #3023 - 16 grudnia: Solaris Urbino 12 III #165, Solaris Urbino 12 III #166 - 17 grudnia lub wcześniej: Durmazlar Panorama DRP5H05 #3024
Stan taborowy MPK pod koniec roku 2021 wynosi 154 autobusy i 25 tramwajów.
29 grudnia 2021 - 11:08, Olsztyn, tymczasowe rondo na skrzyżowaniu ulic Krasickiego, Herdera i Świtycz-Widackiej.
Podsumowanie roku 2021 - część 1/3 Zmiany w komunikacji miejskiej związane z rozbudową linii tramwajowych:
1. Zmiana: Zamknięcie ulicy Wilczyńskiego od pętli Pieczewo do ulicy Krasickiego Data: noc z 31 lipca na 1 sierpnia Wpływ na funkcjonowanie komunikacji miejskiej: - tymczasowe przesunięcie pętli dla linii nr 113, 120, 130, 131 i 202 oraz 204 (taki żart, bo te linie można już uznać za zlikwidowane🙃) z pętli Pieczewo na ulicę Krasickiego - brak zajazdu linii nr N01 na pętlę Pieczewo - uruchomienie niezwykle potrzebnej dowozowej linii nr Z13
2. Zmiana: Zamknięcie alei Piłsudskiego od ulicy Głowackiego do ulicy Mazowieckiego ( Obiegowej ) Data: noc z 7 na 8 sierpnia Wpływ na funkcjonowanie komunikacji miejskiej: - skierowanie linii nr 105, 106, 113 i 128 objazdem ulicami Kościuszki - Żołnierska - Mazowieckiego i dalej swoją trasą (w drugą stronę odwrotnie) - skierowanie linii nr 117 objazdem ulicami: Żołnierska - Kościuszki i dalej swoją trasą (w drugą stronę odwrotnie) - Włączenie nieużytego nigdy przystanku Szpital Wojewódzki 06 na ulicy Mazowieckiego
3. Zmiana: Zamknięcie alei Piłsudskiego od Kościuszki do Mazowieckiego Data: noc z 20 na 21 sierpnia Wpływ na funkcjonowanie komunikacji miejskiej: - skierowanie objazdem linii nr 110 w kierunku Polmozbytu ulicami Kościuszki - Kołobrzeska i dalej swoją trasą
4. Zmiana: Zmiana organizacji ruchu na ulicy Wyszyńskiego, utworzenie 2 rond Data: 21 sierpnia Wpływ na funkcjonowanie komunikacji miejskiej: - przesunięcie przystanku Piłsudskiego w kierunku alei Piłsudskiego o 80 metrów w kierunku tej alei, na wysokość stacji paliw
5. Zmiana: Zamknięcie skrzyżowania Wańkowicza z Krasickiego Data: 23 sierpnia Wpływ na funkcjonowanie komunikacji miejskiej: - skierowanie linii nr 121, 205 i N01 objazdem ulicą Barcza - utworzenie przystanku tymczasowego Carrefour na ulicy Barcza
- ustanowienie obsługi pętli Nagórki przez linie 121 i 205 w obu kierunkach, nie tylko w kierunku przystanku Orłowicza
6. Zmiana: Otwarcie skrzyżowania Wańkowicza z Krasickiego Data: 23 września Wpływ na funkcjonowanie komunikacji miejskiej: - powrót linii nr 121, 205 i N01 na stałe trasy - obsługa pętli Nagórki przez linie nr 121 i 205 w obie strony pozostała bez zmian, ponieważ -> ( punkt 7.)
7. Zmiana: Przesunięcie przystanku Wańkowicza w stronę przystanku Carrefour przed skrzyżowanie z ulicą Wańkowicza Data: 23 września Wpływ na funkcjonowanie komunikacji miejskiej: - obsługa pętli Nagórki w obie strony przez linie nr 121 i 205 pozostała bez zmian ze względu na brak możliwości obsługi przystanku Wańkowicza
8. Zmiana: Zamknięcie alei Piłsudskiego od Kościuszki do Placu Inwalidów Wojennych Data: 3 października Wpływ na funkcjonowanie komunikacji miejskiej: - skierowanie linii nr 105, 106, 113 i 128 nowym objazdem ulicami Kościuszki - Żołnierska - Dworcowa i dalej swoją trasą (w drugą stronę odwrotnie) - zawieszenie 2 przystanków Hala Urania i Szpital Wojewódzki na ulicy Mazowieckiego oraz 2 przystanków Hala Urania na alei Piłsudskiego - zawieszenie stałych przystanków Plac Inwalidów Wojennych na ulicy Dworcowej oraz Dworcowa-Przychodnia w kierunku Placu Inwalidów Wojennych i jednoczesne utworzenie przystanków tymczasowych
9. Zmiana: Zamknięcie około 500-metrowego odcinka jezdni ulicy Krasickiego od strony Pieczewa od skrzyżowania z ulicą Wilczyńskiego Data: 6 października Wpływ na funkcjonowanie komunikacji miejskiej: - zawieszenie przystanku Krasickiego-Wilczyńskiego w stronę przystanku Carrefour - zawieszenie przystanku stałego Boenigka w stronę przystanku Carrefour i utworzenie przystanku tymczasowego
10. Zmiana: Zamknięcie wlotu w ulicę Żołnierską oraz ulicę Augustowską na skrzyżowaniu z ulicą Wyszyńskiego Data: 28 października Wpływ na funkcjonowanie komunikacji miejskiej: - skierowanie linii nr 111, 116, 117 i 131 objazdem ulicami Żołnierska - Dworcowa - Pstrowskiego i dalej swoją trasą (w drugą stronę odwrotnie) - zawieszenie obu przystanków Dom Kultury Agora - utworzenie 3 przystanków tymczasowych o nazwie Pstrowskiego: 1) na ulicy Pstrowskiego, w kierunku Osiedla Mazurskiego - dla linii nr 105 i 116 2) na ulicy Pstrowskiego, w kierunku ulicy Dworcowej - dla linii nr 111, 116, 117, 120 i 131 3) na ulicy Synów Pułku, w kierunku ulicy Krasickiego - dla linii nr 111, 117, 120, 121, 126, 131, 141 i 305
11. Zmiana: Zmiana organizacji ruchu na alei Piłsudskiego na odcinku od Placu Inwalidów Wojennych do ulicy Wyszyńskiego oraz zawieszenie funkcjonowania przystanku Plac Inwalidów Wojennych na tej alei Data: 4 listopada Wpływ na funkcjonowanie komunikacji miejskiej: - zawieszenie przystanku Plac Inwalidów Wojennych na alei Piłsudskiego dla linii nr 105 i 113 - kursy skrócone 105 do Placu Inwalidów Wojennych odbywają się do przystanku Stadion Stomil
12. Zmiana: Przywrócenie funkcjonowania stałego przystanku Wańkowicza i likwidacja przystanku tymczasowego oraz zamknięcie skrzyżowania Krasickiego i Barcza Data: 16 listopada Wpływ na funkcjonowanie komunikacji miejskiej: - linie nr 121 i 205 przestają zajeżdżać na pętlę Nagórki w stronę przystanku Carrefour i powracają do obsługi przystanku Wańkowicza
13. Zmiana: Zawieszenie przystanku Carrefour w stronę przystanku Boenigka i utworzenie przystanku tymczasowego Data: 24 listopada
14. Zmiana: Utworzenie przystanku tymczasowego Teatr Lalek na ulicy Kołobrzeskiej Data: 3 grudnia
15. Zmiana: Zawieszenie przystanku Pstrowskiego w stronę ulicy Pstrowskiego na ulicy Wyszyńskiego i utworzenie tymczasowego przystanku 50 metrów dalej Data: 6 grudnia
16. Zmiana: Przesunięcie przystanku Piłsudskiego w kierunku alei Piłsudskiego na wysokość stacji paliw Data: 12 grudnia
23 grudnia 2021 - 11:27, Olsztyn, al. Sybiraków. Dziś jest ostatni dzień kursowania linii nr 302, 303, 305 i 309 w tym roku. I okazuje się, że jak na razie był to ostatni dzień, w którym obsługa Kortowa funkcjonuje w pełni. Od 1 stycznia zawieszone zostaną linie nr 3 i 302 oraz ograniczone zostaną linie nr 303 i 309, zatem znów uruchomiona zostanie linia nr Z-3. Tak się w nadchodzącym roku złożyło, że większość zmian dotyczących obsługi Kortowa zobaczymy nadzwyczaj późno, bo dopiero 10 stycznia.
18 grudnia 2021 - 9:38, Olsztyn, ul. Wyszyńskiego. 12 grudnia przystanek Piłsudskiego został przesunięty w miejsce widoczne na zdjęciu. Czyli w sumie powrócił tam, gdzie był od rozpoczęcia przebudowy jakoś do listopada.
6 grudnia 2021 - 12:46, Olsztyn, ul. Wyszyńskiego. Widoczny w tle przystanek Pstrowskiego został zawieszony od 6 grudnia z powodu wprowadzenia prac na jego teren. W zamian za niego utworzony został przystanek tymczasowy widoczny po lewej.
4 grudnia 2021 - 11:06, Olsztyn, ul. Kołobrzeska. 3 grudnia utworzony został widoczny na zdjęciu przystanek tymczasowy "Teatr Lalek". Prawie 3 i pół miesiąca - tyle musiało poczekać jego uruchomienie w zamian za zawieszony przystanek stały na ulicy Głowackiego.
4 grudnia 2021 - 10:36, Olsztyn, Plac Pułaskiego. 25 listopada wznowił funkcjonowanie widoczny na zdjęciu przystanek Plac Pułaskiego, a przystanek tymczasowy dla linii nr 109 został zlikwidowany. Od tego dnia autobusy na linii nr 101 nie zatrzymują się na przystanku Plac Pułaskiego dla linii nr 109 w stronę Słonecznego Stoku, tylko na tym widocznym na zdjęciu.
1 grudnia 2021 - 8:49, Olsztyn, ul. Hozjusza. Co za zbieg okoliczności! 29 listopada pisałem o dodatkowych kursach linii nr 101, będących zjazdowymi ze 127, które uruchomione zostały od 1 września 2021, w zamian za kursy skrócone linii nr 127 do przystanku Pstrowskiego-Sikorskiego, i ich bezsensowności, a jeszcze tego samego dnia na stronie ZDZiT-u pojawiło się ogłoszenie, że od 1 grudnia kursy te zostają przesunięte o 5 minut😮.
Czyli teraz zamiast odjeżdżać z pętli Redykajny o 8:40 i 9:10, odjeżdżają o 8:45 i 9:15, dzięki czemu nie jadą już w cieniu 127🙂.
Na zdjęciu widać pierwszy z tych kursów, który pojechał według nowego rozkładu jazdy. Niby taka drobna zmiana, a jednak wszystkie papierowe rozkłady jazdy na trasie linii nr 101 w stronę Dworca Głównego musiały zostać wymienione.
23 grudnia 2020 - 13:21, ul. Witosa. Od 1 stycznia linia 205 zostanie dotknięta zmianami. Od nowego roku co drugi kurs poza godzinami szczytu będzie skrócony do pętli Witosa, czyli autobusem do Tęczowego Lasu dojechać będzie można 2 razy rzadziej niż obecnie.
23 grudnia 2020 - 11:32, ul. Kalinowskiego. Od 1 stycznia 2021 roku olsztyńską komunikację miejską czeka wiele zmian wiążących się z zawieszeniem nieopłacalnych linii lub okrojeniem ich taktu kursowania. Jedną z tych zmian będzie zawieszenie kursów linii 103 do Brzezin i ograniczenie jej taktu kursowania od poniedziałku do piątku. W związku z tym dziś jest ostatni dzień w tym roku, w który w dni robocze można dostać się na Brzeziny od tej strony. Niestety na razie nie wygląda na to, żeby ta możliwość miała szybko powrócić.
16 grudnia 2020 - 6:35, pętla Cementowa. Od 1 stycznia linia nr 104 zostanie zlikwidowana.