26 stycznia 2022 - miejsce pracy kierowcy w #966. Jakby się przyjrzeć, to na zdjęciu widać nowe umieszczenie pewnych elementów na SRG, które zostało wprowadzone w styczniu.
11 listopada 2020 - miejsce pracy kierowcy w #990. Podobno z powodu jakichś problemów zamontowano nasz sterownik.
29 października 2020 - Pulpit Mercedesa.
20 września 2020 - Pulpit.
15 września 2020 - Pulpit.
11 września 2020 - Pulpit Tramino.
18 sierpnia 2020 - wnętrze #942 stojącego na parkingu szpitala przy alei Wojska Polskiego.
27 czerwca 2020 - miejsce pracy kierowcy w #2040. Nic nadzwyczajnego. Tym żółtym otwiera się wszystkie drzwi, ale co ciekawe, nie działa to przy zamykaniu i trzeba to robić pojedynczo.
22 czerwca 2020 - miejsce pracy kierowcy w #1048. Drugie, trzecie i czwarte drzwi otwiera się naraz drugim przyciskiem.
20 czerwca 2020 - miejsce pracy kierowcy w #960. Tytułowy egzemplarz oraz poległy 961 oferują 2 systemy otwierania drzwi. Jest to praktyczne i wygodne rozwiązanie, którego brakuje w innych poniemieckich MAN-ach w taborze MPK.
Pierwszy system to otwieranie obu par drzwi przyciskami, drugi to klasyczny niemiecki system, czyli pierwsze drzwi otwierane z przycisku, a drugie automatyczne, otwierane przez pasażera. Co ważne, nie można używać tych systemów jednocześnie, czyli np. mając aktywne przyzwolenie na drugie drzwi, nie można otworzyć ich z przycisku. Żeby aktywować pierwszy system trzeba wcisnąć przełącznik wyłączenia otwierania drugich drzwi ciepłym guzikiem przez pasażerów z zewnątrz, znajdujący się w drugim rzędzie od góry, tym przy pierwszym biegu, jako drugi przełącznik od prawej. Wtedy można ręcznie otwierać obie pary drzwi, ale nie można używać przyzwolenia. Żeby móc go użyć, trzeba aktywować drugi system, odklikując wyżej wspomniany przełącznik. Przy drugim systemie nie można otworzyć drugich drzwi z przycisku i muszą to zrobić pasażerowie. Ach, ta niemiecka myśl technologiczna🙂.
17 czerwca 2020 - miejsce pracy kierowcy w #955. Ten niewiadomy przycisk na środku obok przyklęku to hamulec przystankowy. Jak widać, po prawej stronie deski rozdzielczej 955 zastosowano najprostsze rozwiązania, co po czasie ukazuje swoje wady, bo brakuje kilku udogodnień znanych z innych autobusów, takich jak przycisk automatycznego przyklęku oraz blokada połówki drzwi. Przydałby się jeszcze opcjonalny ciepły guzik do drugich drzwi, tak jak w 960 i 961, ale jak widać, pierwszy właściciel w tamtym czasie o tym nie pomyślał. Dziwi mnie to, że Niemcy, zamawiając nowe autobusy na bogato, tak biednie wyposażali kabinę kierowcy, która w końcu powinna być jak najbardziej komfortowym miejscem do kilkugodzinnej pracy. To samo tyczy się znikomej liczby otwieranych okien przy braku klimy.
2 kwietnia 2020 - Pulpit Volva.
7 marca 2020 - miejsce pracy kierowcy w #950
29 lutego 2020 - miejsce pracy kierowcy #911
19 stycznia 2020 - miejsce pracy kierowcy w #605
26 grudnia 2019 - miejsce pracy kierowcy w #962
23 grudnia 2019 - miejsce pracy kierowcy w #2036
23 listopada 2019 - miejsce pracy kierowcy #1117. O dziwnym systemie otwierania drzwi nie będę się rozpisywał, bo zostało to już wyjaśnione pod wcześniejszymi zdjęciami tych wozów. Pomimo wieku, stan kabiny jest dobry. Brakuje kilku ważnych przycisków, jak na przykład ręczne użycie przyklęku.