25 stycznia 2022 - 14:58, Olsztyn, ul. Bilitewskiego. Powód jeżdżenia 9-metrowych autobusów na liniach 201/203 widać na tym zdjęciu. A jest nim... błoto. Tak, błoto😀. A dokładniej to błoto. Gdy zawracanie na pętli 12-metrowymi wozami po tym błocie zaczęło być problematyczne, padła decyzja o wypuszczeniu sześćsetek na linie 201/203, oczywiście do czasu, aż to kłopotliwe miejsce zostanie uporządkowane, co nie powinno długo czekać. Normalnie 9-metrowe wozy mają zakaz wyjazdu na te linie, ale ta niecodzienna przeszkoda sprawiła, że zostały one na nie warunkowo dopuszczone, dopóki problem nie zostanie rozwiązany. /aktualizacja 26 stycznia: Problem został już rozwiązany i na linie 201/203 powróciły autobusy 12-metrowe.
25 stycznia 2022 - 14:47, Olsztyn, pętla przy ulicy Bilitewskiego. Jak widać, zawrotka na tej pętli nawet 9-metrowym wozem jest teraz trudna z powodu nietypowych okoliczności.
25 stycznia 2022 - 14:29, Olsztyn, ul. Hallera. Samo jeżdżenie na 105 trzech 12-metrowych autobusów nie było niezwykłym zjawiskiem, pomijając, że były to Scanie, ale gdy na linię 201 w tym samym czasie wyjeżdżają sześćsetki, to znaczy, że coś się dzieje. Wozy o tej długości nie bywały na tych liniach od prawie 4 miesięcy, gdyż od czasu przeniesienia ich na Z13 na linie 201/203 zostały przydzielone autobusy 12-metrowe, ale o dziwo trzydrzwiowe, a nie dwudrzwiowe.
25 stycznia 2022 - 14:15, Olsztyn, ul. Jarocka. Nie myślałem, że uda mi się jeszcze sfotografować małego MAN-a na tej ulicy🙂. Zakładałem, że zostaną wycofane, zanim linia nr Z13 zostanie zlikwidowana. Ten kurs jest wyjazdowy na 203 z pętli Tęczowy Las.
29 października 2020 - 14:23, Olsztyn, pętla Jagiellońska-Ogrody. Jest to kurs dublujący przeguba jadącego z cmentarza. Co ciekawe, nie ma go nawet w rozkładzie na stronie ZDZiT-u, ale jest w aplikacji myBus.
Swoją drogą ciekawie rozwiązany został problem braku 21. brygady wzwyż na brygadówkach😀.
26 października 2020 - 14:43, Olsztyn, ul. Żołnierska. Połączenie krótkiej Scanii i linii 117 nie jest niczym niezwykłym, bo na dwóch brygadach 309 przechodzących na nią wieczorem Scanie to codzienność, ale w ciągu dnia jest to dawno zapomniany widok. Ale dzisiaj na miasto wyjechało chyba wszystko, bo oprócz obsługi linii studenckich doszło wzmocnienie cmentarzy, a do tego dodatkowe brygady spowodowane zmniejszonym limitem pasażerów, dlatego nie dziwi mnie, że na ten dodatek wyjechał krótki.
8 lipca 2020 - 8:41, Olsztyn, ul. Witosa. Środa rozpoczęła się z rozmachem. Około godziny 7:30 na linii nr 2 na przystanku Auchan zepsuł się tramwaj =. Nie mógł o własnych siłach ruszyć z przystanku, przez co zablokował całą sieć do czasu, aż został odholowany na krańcówkę linii nr 3, gdzie stał sobie przynajmniej do południa.
Teoretycznie tramwaje powinny stać na pętlach bez żadnego planu na odjazd, bo zostały uruchomione zatramwaje, ale mimo to ruszały one w trasę i zdarzały się sytuacje, że jechały razem z autobusami.
Tabor do obsługi zatramwajów został zebrany z łapanki z linii. W tamtym momencie długość i ilość drzwi w autobusie nie miała znaczenia. Jechało wszystko, co dało się ściągnąć. Dzięki temu m.in. tytułowy wóz został ściągnięty z 205 i przydzielony do obsługi Z-2, na której zrobił cały 1 kurs. Do obsługi zetek przydzielono również Irex.
23 marca 2020 - 14:01, Olsztyn, ul. Kalinowskiego.
23 marca 2020 - 12:30, Olsztyn, ul. Szostkiewicza.
Dwudrzwiowy Solaris na 103!
Widok niezwykły, ponieważ dwudrzwiowe wozy nie występują już na tej linii od lat. Akurat takiego zestawienia najmniej bym się spodziewał, bo w rozkładzie roboczym szkolnym wszystkie dwudrzwiowe wozy mają obsadzenie na 116 i 205, a po wycofaniu 957 jedna dwudrzwiowa brygada zostaje wolna. Ciekawe co było przyczyną, że 149 zamiast na 116 pojechał na 103 i co na to ZDZiT.
12 marca 2020 - 8:23, Olsztyn, pętla Pieczewo. Dziwne rzeczy się dzieją. Dwudrzwiowy autobus wyjechał na linię z wymogiem trzech drzwi. Czyżby jakieś nowe ustalenia? Jeśli tak, to dlaczego nie zostały odnotowane na przydziale brygad? Chyba jednak był to jednorazowy przypadek, a ZDZiT już liczy zyski😀. Przy okazji kolejny debiut linii 4 lata po jej powstaniu.