Pora na podsumowanie pierwszego dnia tramwajów Durmazlar Panorama DRP5H05. Wyjechały dzisiaj dwa składy o numerach bocznych: 3015 oraz 3016. Nasza redakcja przejechała się obydwoma składami i tramwaje są według nas bardziej przestrzenne, jednak mamy kilka zastrzeżeń do konstrukcji. Pierwszym zastrzeżeniem jest brak “tarana”, co przy kolizji/wypadku odsyła tramwaj od razu na odstawienie, aż do naprawy. Drugim zastrzeżeniem są głośne dźwięki otwierania i zamykania drzwi, a także dzwonka. Panorama nie posiada fizycznego dzwonka, tylko posiada głośnik(?), który wydaje coś w stylu dzwonka. Natomiast przy otwarciu drzwi, jak i zamykaniu usłyszymy nieprzyjemny dźwięk, który po całym kursie może nawet powodować ból głowy. Trzecim mankamentem jest huk podczas jazdy(3016) i wibracje, jakby nie było amortyzacji wózków.
Tramwaje mają, również zalety takie jak:
-Przewijana trasa z zewnątrz na bocznych wyświetlaczach
-Przestronność
-Ciche, gdy nie wpadają w wibracje
-Miejsce na wózek dziecięcy i inwalidzki w 2 i 4 wagonie-
Rozkładane fotele
Składy mają plusy i minusy, a jak wy oceniacie “Panoramy dla Olsztyna”?
Poniżej mamy dla was kilka zdjęć owych Panoram