Historia autobusów na licencji Berliet zaczęła się 1 maja 1973 roku, kiedy Olsztyńskie Zakłady Opon Samochodowych przekazały ówczesnemu MPK Olsztyn autobus Jelcz Berliet PR100. Berliet służył olsztyńskiemu MPK, później WPKM do 1980 roku.
Po 12 latach od wycofania jelczańskiego „berlieta” z olsztyńskich dróg ówczesne Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Olsztynie(teraz MPK Olsztyn) zakupiło z francuskiego miasta Saint-Jean-de-Braye 4 sztuki Renault Berliet PR100MI. Wyróżniały się biało-pomarańczowym malowaniem oraz układem drzwi 2-2-0. W porównaniu do pierwszego olsztyńskiego „berlieta” posiadały nowszy silnik Berliet MIP 06.20.30. Ostatni z zakupionych w 1992 roku Renault został wycofany w 2001 roku.
Jeden z tych „berlietów” można było spotkać w Warszawie, początkowo przy placu Defilad, później przy Muzeum Kolejnictwa(teraz Stacja Muzeum) przy ulicy Towarowej. Tym „berlietem” był 798, który był bus-barem przez 21 lat, jednak nadszedł wirus, który zmusił właściciela do zrezygnowania z prowadzenia tej działalności. Wóz trafił na parking ZDM Warszawa, gdzie został wystawiony na sprzedaż. W tej historii jest happy-end… Renault trafił w dobre ręce, gdzie jego części będą użyte przy innym projekcie.
Uprzedzając pytania „Czy nie dało się tego Renault wyremontować?”. Koszty remontu byłyby zbyt wielkie, blacharka i kratownica jest w tragicznym stanie, stąd przeznaczenie wyłącznie na części.
Historia olsztyńskich „berlietów” jest jeszcze długa, jednak przytoczymy wam ją kiedy indziej.