Historia 15-metrowych MAN-ów #1090-#1096

Wraz z rozpoczęciem XXI wieku u berlińskiego przewoźnika Berliner Verkehrsbetriebe AöR stworzyło się zapotrzebowanie na wymianę taboru na bardziej komfortowy, wpisujący się w standardy nowego wieku.

Zadanie dostarczenia komfortowych miejskich autobusów najnowszej generacji berlińskiemu przewoźnikowi w tamtym czasie przypadło niemieckiemu koncernowi, którego znamy pod skrótem MAN.

Jedno z zamówień było na 70 15-metrowych autobusów MAN NL313-15, które zostały wyprodukowane w roku 2000. Były to wtedy pojazdy najnowszej generacji, oferujące duży komfort podróży przez cały rok za sprawą wydajnej klimatyzacji.

Siedmioma sztukami z nich zainteresowało się MPK Olsztyn, które w tamtych czasach musiało szukać jak najlepszych okazji na zachodnim rynku pojazdów używanych.

Dzięki temu w 2010 roku do trzyosiowego Volvo B10BLE 6×2 o numerze taborowym #1036 dołączyły MAN-y o numerach taborowych: 1090, 1091, 1092, 1093, 1094, 1095 oraz 1096. Rozpoczął się wtedy szczytowy okres dla wozów tej długości w taborze MPK, których liczba wynosiła wtedy 8.

Lista autobusów z tej serii w taborze MPK Olsztyn:

Numer taborowyRok produkcjiRok wycofaniaCzas służby w OlsztynieCiekawostki
1090200020166 latPosiadał 2. i 3. drzwi odskokowo-przesuwne.
1091200020188 latPosiadał 2. i 3. drzwi odskokowo-przesuwne.
1092200020177 lat
1093200020188 lat
1094200020188 latBył to ostatni 15-metrowy autobus w historii MPK Olsztyn.
1095200020177 lat
1096200020177 lat

Historię tych wozów w Olsztynie zakończył #1094, który wycofany został 30 lipca 2018. Przez swoje ostatnie miesiące autobusy z tej serii jeździły tylko na linii 113.

Zdjęcia:

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *