Jelcz M11

Dzisiaj powędrujemy (najprawdopodobniej) do 3 czerwca 2000 roku. Znajdujemy się na zajezdni MPK Olsztyn przy ulicy Kołobrzeskiej, a przed nami stoi niebieski Jelcz M11 o numerze taborowym 754, który został właśnie wycofany…
Jelcz M11 powstał z powodu problemów związanymi z produkcją Jelczów PR110M. We współpracy ze węgierską firmą Ikarus zaprojektowano alternatywę dla Jelcza PR110M, czyli właśnie Jelcza M11. „Migi”, bo tak nazywano te Jelcze, były budowane na podzespołach Ikarusa, w Polsce jedynie były zabudowywane w nadwozie znane z Jelczów PR110. W porównaniu do znanych PR’ek były krótsze, miały silnik między osiami, co skutkowało wysoką podłogą na całej długości autobusu. W tylnej części pojazdu zupełnie zrezygnowano z miejsc siedzących, zostawiając miejsce dla osób stojących, przez co takiej przestrzeni nie było natomiast na wprost środkowych drzwi. Premiera Jelcza M11 nastąpiła w 1984 roku, a masowa produkcja zaczęła się w 1985 roku. Produkcja zakończyła się w 1990 roku, po przemianach politycznych w Polsce, jak i w Węgrzech.
WPKM Olsztyn zakupiło 5 takich autobusów w 1989 roku i nosiły numery taborowe 752-756. Wszystkie, oprócz widocznego na zdjęciu „Miga” zostały wycofane w 1999 roku. Wszystkie trafiły do prywatnych przewoźników w Lublinie, gdzie kontynuowały swoją prace.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *