Autosan H9-35 popularnie zwany psiukiem, to następca Sana H100 B. Pierwsze egzemplarze Autosana w wersji mex trafiły do Olsztyna w 1976 r. Była to partia 26 autobusów. Mimo, ze były to zdecydowanie nowocześniejsze pojazdy od sanów H 100 B, to szybko okazało się, że autosany są zbyt mało pojemne. Mimo to na przełomie lat 70 i 80 to Autosany stanowiły trzon taborowy WPKM Olsztyn. Pierwsze PR 110 trafiły do Olsztyna dopiero w 1978 r i już w 1983 zaczęły przeważać w taborze. Tymczasem Autosany były sukcesywnie przekierowywane do mniejszych miast tj, Ostródy, Mrągowa, Kętrzyna i Szczytna. Obecnie jedyny egzemplarz z rodowodem WPKM zachował się w Szczytnie. Czy warto zachować ten pojazd? Jesteśmy ciekawi Waszych opinii. Czekamy na komentarze. Zaś post ilustrujemy zdjęciem z hali warsztatowej w której serwisowane są Autosany.