Spośród 38 przegubowych MAN-ów NGxx2, które przewinęły się przez tabor olsztyńskiego MPK, jednymi z najciekawszych były wozy o numerach taborowych 1074 i 1075. Miały nietypowe beżowo-jasnozielone malowanie. Schematy malowania inne niż zakładowe w tamtych latach nie były rzadkością w taborze MPK, ponieważ część autobusów zakupionych z rynku wtórnego zostawała w swoich oryginalnych barwach.
Wozy te wyprodukowane zostały w roku 1993. Przez 13 lat jeździły w niemieckim mieście Herne. W 2006 roku zostały sprzedane do niemieckiego dealera MAN-a i Neoplana “NEOMAN Busvertrieb GmbH”. W 2007 roku zostały zakupione przez MPK i na linie wyjechały pod koniec tego roku lub na początku 2008 roku. Liniowo jeździły przez około 6 lat. 1074 wycofany został w grudniu 2013 roku, a 1075 w roku 2014.