Niestety 09.09.2021r. oficjalnie ze stanu taboru miejskiego przewoźnika zostały wycofane ostatnie 2 autobusy MAN NL263 sprowadzone z BVG Berlin. Razem było ich 12 i zostały one sprowadzone w 2010 r., wraz z 15-metrowymi odpowiednikami(NL313-15), które dzielnie służyły do 2018r. Niewątpliwe pozostaje to, że jak na rok sprowadzenia, były to pojazdy rewolucyjne. W tamtym momencie MPK posiadało praktycznie same autobusy bez klimatyzacji i właśnie te wozy zapoczątkowały standard, jakim jest klimatyzacja. Te autobusy zastąpiły już mocno wysłużone Jelcze PR110M, które jeszcze nie tak dawno królowały na olsztyńskich drogach. W przeszłości MPK również posiadało autobusy z Berlina, a konkretnie MANy NG312, które początkowo charakteryzowały się swoim żółtym malowaniem, jednak te autobusy ze względu na swoją awaryjność nie pojeździły za długo w Olsztynie.
Historia biegnie nie miłosiernie, więc trzeba się pożegnać z tym modelem na olsztyńskich drogach i czekać na nowe pojazdy, które już niedługo mogą wyprzeć całą starszą część floty jaką znamy dzisiaj.
Spis solowych “berlińczyków”:
-940 (2010-01.2017) Ciekawostka: Kupiony przez PKM Gdynia z przeznaczeniem na części.
-941 (2010-05.2015)
-942 (2010-07.04.2020) Ciekawostka: Służył jako poczekalnia pacjentów szpitala MSWiA w Olsztynie.
-943 (2010-20.04.2021)
-944 (2010-09.09.2021)
-945 (2010-19.04.2021) Ciekawostka: Na początku 2021r. zostały wymienione tablice na diodowe.
-946 (2010-20.05.2021)
-947 (2010-09.09.2021)
-948 (2010-08.06.2021) Ciekawostka: Na początku eksploatacji w MPK Olsztyn zostały wymienione tablice na diodowe.
-949 (2010-2016) Ciekawostka: Na początku eksploatacji w MPK Olsztyn zostały wymienione tablice na diodowe.
-951 (2010-01.2016) Ciekawostka: Posiadał drzwi odskokowo-przesuwne.
-952 (2010-04.2017) Ciekawostka: Posiadał drzwi odskokowo-przesuwne.
I na koniec przedstawiamy wam po jednym zdjęciu, każdego z tych MANów: