Dzisiaj, mamy dla was coś specjalnego i futurystycznego. Dzięki uprzejmości MPK Olsztyn, mogliśmy wejść do zajezdni miejskiego przewoźnika, żeby zobaczyć najnowszy testowy autobus, jakim jest Mercedes-Benz O530 C2 E-Citaro. Autobus ten na pierwszy rzut oka, prezentuje się bardzo ładnie, został wyposażony w białe tablice kierunkowe, które poprawiają czytelność i widoczność kierunku. Pojazd ten w środku jest bardzo wygody, wygląd wewnętrzny jest podobny do Scanii o numerze bocznym 950, która o ironio też jest biała. Autobus ten jest oczywiście elektryczny. Mercedes ten bardzo dynamicznie przyspiesza co sugeruje jego moc, która dochodzi do 340 koni mechanicznych. Na tak dużą moc pozwoliły dwa zestawy silników elektrycznych, każdy z nich ma 125 kW mocy . Baterie zostały umieszczone na dachu co tłumaczy jego wysokość 3,4 metra. Pojazd ten na jednym ładowaniu jest w stanie przejechać około 150 km, ale producent nie zaleca rozładowywania autobusu poniżej 20%. Stanowisko pracy kierowcy w tym autobusie jest bardzo nowoczesne i ergonomiczne, co potwierdzają uczucia kierowcy, z którym mieliśmy przyjemność podróżować. Teraz poruszymy dość kontrowersyjny temat, czyli czy taki autobus w Olsztynie miałby sens i czy byłby opłacalny? Koszt zakupu tego typu autobusu to około 2 mln złotych, nie wliczając w to kosztów ładowarek i transportu tych autobusów od producenta. Za taką kwotę można kupić około 2 autobusy przegubowe marki Solaris napędzane silnikiem spalinowym. To chyba tłumaczy, czemu miasta chętnie kupują autobusy napędzane olejem napędowy, ale takie plany może pokrzyżować nadchodząca ustawa o przymusie posiadania przez przewoźnika minimum 30% floty napędzanej źródłami odnawialnymi. Czy w takiej sytuacji miasta będą decydowały się na autobusy elektryczne, czy będą inwestowały w pojazdy gazowe, to czas pokaże, a teraz zapraszamy na serię zdjęć tego nietypowego pojazdu i oczywiście zapraszamy do przetestowania i wydania swojej opinii na temat tego tworu niemieckiej technologii.