Od 14 września jesteśmy świadkami testów elektrycznego autobusu spod znaku jamnika. Solaris Urbino 18 Electric jest pierwszym przegubowym autobusem elektrycznym, testowanym w MPK Olsztyn, poprzednie testy przeprowadzane były na Urbino 12 Electric w 2016 roku, oraz eCitaro w 2020 roku.

Pojazd posiada drzwi w układzie 2+2+2+2, 240 kWh baterie osiągające zasięg około 200 km oraz jedyną formę ładowania – gniazda Plug-in. Autobus ten wyruszył w swój pierwszy kurs o godzinie 13:40 z przystanku Kołobrzeska, obsługując brygadę 126/7+127/8.

Przegubowy elektryk w ruchu liniowym wywoływał u pasażerów pozytywne emocje, a podczas przejazdu można było słyszeć domysły, iż rzeczony autobus elektryczny jest nowym zakupem miejskiego przedsiębiorstwa komunikacyjnego. Wrażenia z jazdy są dosyć przeciętne, choć na pewno jest ciszej niż w autobusie o napędzie spalinowym. Dosyć ciekawym, jak na olsztyńskie warunki jest rozmieszczenie dwóch tzw. rzeźni po dwóch stronach pojazdu. Jedną uświadczymy naprzeciw drugich drzwi, drugą po prawej stronie tych samych drzwi. Na uwagę również zasługuje fakt, iż na pulpicie kierowcy nie znajdziemy żadnych przycisków, wszystko jest zawarte w formie tabletu.

Nasza opinia na temat pojazdów z napędem elektrycznym nie jest raczej pozytywna, na pewno nie uważamy tego za napęd przyszłości. Lecz zawsze warto dokumentować i zdobywać doświadczenie w tej dziedzinie, nigdy nie wiadomo co nas czeka. 🙂

Elektryczny Solaris podczas obsługi linii 127.
Miejsca pracy kierowcy.
Kategoria: 

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.